Quan mires al teu voltant, et trobis amb el que et trobis, veus un món ple de colors. Uns t’agradaran més i altres menys. Però, hi són. Una taula, un cotxe, el cel, un aparador, la teva roba … Cada cosa d’un color. I és que, tots els objectes són d’algun color, el qual t’atrau, repel·leix o et deixa indiferent, i el rètol de la teva agència o el logotip de la teva empresa, no són una excepció. Així que, triar el color més adequat, lluny de ser una pèrdua de temps, és una gran inversió que et reportarà més beneficis dels que et penses. Al blog de les notícies immobiliàries de Apialia Girona defensem la importància dels colors en el màrqueting immobiliari i per això, vam dedicar aquest post a la relació entre els colors i la venda.
Colors que inciten a comprar
Segons el “Institute for Color Research”, els consumidors es formen una opinió dels productes en menys de 90 segons des de la primera interacció amb ells, i entre el 62% i el 90% d’aquesta avaluació està basada només en el color del producte . Amb aquests percentatges, no creus que hauríem de prendre més seriosament l’assumpte dels colors?
Si s’ha despertat el teu interès, vegem quins són els efectes que poden tenir els colors en els usuaris d’un producte o servei:
- Incrementar el reconeixement de marca fins a un 80%
- Augmentar la lectura fins a un 40%
- Accelerar l’aprenentatge entre un 55% i un 78%
- Incrementar la comprensió en un 73%
- Els anuncis en color són llegits fins a un 42% més que els anuncis en blanc negre.
Sembla, per tant, que el color és un aspecte crucial en el màrqueting, tant en la imatge de marca com a realitzar un anunci.
D’acord amb la teva identitat
La imatge que projectes també depèn del color de la teva marca. Però, no només això, també és una eina que et permetrà distingir-te la competència, que és molta. Així que la diferenciació visual és clau. I és que, aconseguir que un client potencial mostri una mica més d’interès per la teva producte que pel de l’aparador del costat és molt complicat.
Totes les grans marques han estudiat en profunditat i amb deteniment quins colors són els més adequats per aconseguir atreure més públic cap a la seva oferta. I en base a aquestes investigacions han creat certs colors aconseguint que el públic arribi a associar aquests amb la marca. Així, hi ha un to de vermell que tots identifiquem amb Coca-Cola, un blau específic de Danone o un verd Benetton o Heineken, per exemple.
Connotacions específiques
A més de diferenciar-nos de la resta, gràcies als colors podem carregar la nostra marca amb uns atributs específics. En aquest sentit, en línies generals, podem parlar de l’elegància que desperta el color plata, la confiança del blau o la vitalitat del vermell.
Creus que els colors no poden influenciar a l’hora de triar el producte o servei d’una empresa? Comparteix la teva opinió amb nosaltres.